Türkiye’de Yılın Otomobili Renault Clio Seçildi: OGD 2026 Ödülleri Sahiplerini Buldu
Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl 11'inci kez düzenlenen ve sektörün en prestijli organizasyonlarından biri olan "Türkiye'de Yılın Otomobili 2026 (TYO 2026)" yarışmasının birincisi Renault Clio oldu. İstanbul'da bir otelde gerçekleştirilen ve 67 uzman otomotiv gazetecisinin oylarıyla şekillenen görkemli ödül töreninde sonuçlar kamuoyuna açıklandı. Finalistlerin kıyasıya rekabet ettiği büyük yarışta toplamda 3 bin 360 puan toplayarak zirveye yerleşen Renault Clio, "Türkiye'de Yılın Otomobili" unvanını göğüslerken, zorlu mücadelede BMW iX3 ikinci, Türkiye'nin yerli otomobili Togg T10F ise üçüncü sırada yer aldı.
Yarışmanın ilk etabında, Şubat 2025 ile Şubat 2026 dönemleri arasında Türkiye otomotiv pazarında satışa sunulan 33 farklı model yer aldı. Jüri üyelerinin titiz değerlendirmeleri ve ilk tur oylamalarının ardından en fazla puanı toplayan BMW iX3, BYD SEALION 7, Citroen C5 Aircross, Hyundai Inster, Mercedes-Benz CLA, Renault Clio ve Togg T10F finalde yarışmaya hak kazanan 7 model oldu. Finalist araçlar; tasarım, yol tutuş, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon oranları, güvenlik, donanım seviyesi ve fiyat-değer oranı gibi tüketiciler için kritik önem taşıyan sekiz farklı temel kriter üzerinden kapsamlı bir test ve değerlendirme sürecinden geçirildi.
Gecede "Yılın Otomobili" ana ödülünün yanı sıra farklı kategorilerde de önemli ödüller dağıtıldı. Hyundai, İzmit Fabrikası'nda gerçekleştirdiği "EV Tech Day" etkinliği ile "Yılın Basın Lansmanı" ödülünün sahibi oldu. Geceye damgasını vuran modellerden BMW iX3, estetik çizgileriyle "Yılın Tasarımı" ödülünü alırken, aynı zamanda üst düzey konforu ve prestijiyle "Yılın Premium Otomobili" seçildi. Alman üretici, araçta sunduğu yenilikçi "Panoramic Vision" teknolojisi sayesinde "Yılın İnovatif Projesi" ödülünü de müzesine götürerek üç farklı kategoride başarı sağladı. Ayrıca bu yıl ilk kez verilmeye başlanan "Jüri Özel Ödülü" ise Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) Başkanı Eren Üçlertoprağı’na takdim edildi.
Ödül töreninde konuşan OGD Yönetim Kurulu Başkanı Murat Öztürk, 11 yıldır kesintisiz düzenlenen bu yarışmanın otomotiv sektörüne büyük bir ivme ve motivasyon kazandırdığını belirtti. Rekabetin her geçen yıl daha da arttığını ve bu yıl özellikle elektrikli modellerin ağırlıkta olduğunu ifade eden Öztürk, pek çok markanın bu süreci yurt dışındaki genel merkezlerinden bile yakından takip ettiğini ve finale kalan 7 modelin de kendi segmentlerinde çok güçlü rakipler olduğunu vurguladı. Ödülü teslim alan MAİS AŞ Genel Müdür Yardımcısı Levent Timur ise Renault Clio'nun OGD üyelerinin takdiriyle ikinci kez bu kıymetli unvana layık görülmesinden ötürü büyük bir gurur ve mutluluk duyduklarını ifade etti.


